Alla inlägg under april 2014

Av evilstone - 10 april 2014 22:46

Ingen avverkar nog mobiltelefoner som jag! På 11 månader har jag alltså förbrukat 4(!) St. Fascinerande, verkligen. Men denna gången kunde det varit värre. Än sålänge har jag bara en sten å en spricka i skärmen :) så den går ju att änvända ett tag till. Å vet ni. Ja blev inte ens arg. Jag tappa den när Sixten ryckte till i kopplet samtidigt som ja skulle svara för det ringde. Å givetvis rätt ner i grusen, uppochner. Å jag svarar i luren "hej de e ja som e pernilla med sten å sprickor i skärmen". Undras vad försäkringsbolaget tänker nästa gång liksom xD jaja jag är klantig, så är det bara. Å såklart har ju dagen i princip fortsatt busa. Jag orkar inte bry mej. Har gått i pyjamas nästan hela dagen faktiskt.
Och bakat kladdkaka :)

Nu sitter jag och njuter av livet, dricker chocolatte å filosoferar. Ska dock snart filosofera mig upp i sängen :)

Av evilstone - 7 april 2014 00:19

För ett tag sen läste jag en artickel om en liten flicka i USA. Tror hon var 9-11 år gammal. Hon har cancer. Hon blev retad i skolan för hon inte hade hår och såg "konstig" ut. Hennes kamrat gick hem till sina föräldrar och ville raka av sig håret. För att visa å stå emot mobbarna och stötta ain vän. Hennes föräldrar gick givetvis med på det och tyckte det var modigt av henne att stå upp för sin kompis. Men vet ni vad? Hon blev religerad! För hon följde inte "reglerna" om skoluniform och flätor! Och va inte välkommen tillbaka förrän hon hade peruk eller låtit håret växa ut. VA! Efter mycket skriverier och klagomål fick flickan givetvis komma tillbaka och skolan ändra om i regelboken.

Men detta har gjort mig så upprörd! Tänk på alla barnen här i Sverige, som också har cancer eller andra sjukdommar som gör dom tappar håret. Det är inte deras fel! Och att andra barn sen har mage att reta och göra narr av dom gör mig illamående. Och jag har varit trött på mitt hår länge. Men näns inte att klippa av det. MEN, efter denna tankeställaren vill jag. Och jag vill skänka det till barncancer. Eller någon annan barngrej. Men hur gör man? Har läst lite på google. Men om jag vill SKÄNKA mitt fina hår. Inte fan ska dom ändå behöva betala en 4000 för en peruk? Det är inte rimligt. Ingen ska tjäna pengar på mitt hår när jag vill ge det till någon behövande. Jag fattar att det inte är gratis att tillverka peruker, men ändå. Nåja, jag får prata med frissan nästa gång :)

Ovido - Quiz & Flashcards