Alla inlägg den 12 januari 2013

Av evilstone - 12 januari 2013 00:20

Oj oj oj vilken start jag fick på det nya året, både på gott och ont. Firade in det nya året med underbart fina vänner. Mycket trevligt sällskap, god mat och busiga barn! Jag invigde det nya året med att vakna upp en sådär 4-5 mil hemifrån ;) haha, varför inte börja året med att bryta traditioner liksom!


OCH HÄR BÖRJAR DET BLI DIRTTALK FÖR ER SOM ÄR KÄNSLIGA ;)


Åkte hem på kvällen. Allt var frid och fröjd. Tills jag vaknar tidigt på onsdagsmorgonen av rejäl kramp i magen.. Springer in på toa fort som faaan! Ni kan nog räkna ut vad som hände om jag säger att det var inte kiss och inte kräk ;) Hör till saken att jag haft magsmärtor ett tag och sen förstoppad i en vecka ungefär. Satt på toa i 40 minuter! Under tiden kom hinken fram också, då var det dags att kräka lite :) OMFG vad ont det gjorde i magen. Jag trodde seriöst att slutet var nära, utan att ens överdriva lite. Grät som ett barn gjorde jag av smärta. Trodde först det var kräksjuka jag åkt på. Men har aldrig haft det innan så sannolikheten är jävligt minimal. Nåja, fick lillebror att åka och handla proviva och blåbärssoppa till mig på kvällen. SÅ hungrig var jag och ville bara ha nåt jag kunde få behålla o nåt som trollade bort smärtan. Gjorde så ont att jag svettades. Tack och lov mådde jag toppen igen dagen efter, som om jag aldrig haft ont eller något. Sov i princip bort 2 dygn. På fredagen skulle jag med pappa till sjukhuset mest för att jag ville shoppa efteråt haha :P Men det ångrade jag.. Att man kan ha SÅ ont i magen hade jag ingen aning om. Så det tog nog 15 minuter att klara av både rusta och öob plus att pappa fick köra hem. Bestämde mig för att ringa vårdcentralen, för det är fan inten mänskligt att behöva ha så ont. Men se nä, där var överbelastat, så där fick man ingen tid.. Men sköterskan jag pratade med var bra. Hon tog sid tid att fråga vad det gällde och kom fram till att det måste va magkatarr och att jag skulle prova omeprazol över helgen och blev det inte bättre till måndag skulle jag få en tid. Så åkte och köpte och rätt hem och la mig och sov bort hela förra helgen! För en sak är säker, att ha så ont tar på krafterna! Och nu är det bra igen! Prisa gudarna för att det var magktarr och inget allvarligare och prisa herren som uppfann omeprazol! 

Måste bara berätta att jag inte drack kaffe på EN VECKA! (fattar ni så illa det var för mig)


Så nu mina damer och herrar ska ni få läsa något som får era ögon att ploppa ur skallen!

  1. Jag äter frukost VARJE DAG, allbran med Afil fullt med bra fibrer och bakterier för magen!
  2. Jag äter nästan var 3e timme,
  3. Dricker (änsålänge) bara 2-3 koppar kaffe om dagen!
  4. Och som alltid massa vatten till det!

Och ännu har min mage inte protesterat! Jag har plågat min stackars mage allt för länge och den fick nog helt enkelt. Så jag ser min start på det nya året mer positiv än negativ. Men att det skulle behövas för att jag skulle få upp ögonen för mitt självplågeri! Så till er som slarvar med maten, stressar och bara dricker kaffe eller äter fel och för sällan. För fan skärp er! Jag kunde inte heller ha byxor eller jeans på mig, jag var svullen som en jävla ballong och fick gå runt i mjukisbrallor eller onepiece som verkligen satt löst, jag provade leggings och inte ens det var någon större hit..

Men NU snart 2 veckor senare kan jag ha vanliga kläder igen! Och har väl tappat ynka 3 kg på ett mycket ohälsosamt vis.


Mycket mer än så har inte hänt medans jag vart borta från bloggvärlden. Jag har helt enkelt vart asdålig och fått känna på magkatarr deluxe. Nu kan det bara bli bättre och jag ser fram emot mitt nya sundare liv :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards