Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Hejdå 2013 HEY 2014!

Av evilstone - 6 januari 2014 01:01

  Yes! Här kommer det, året 2013. Håll i hatten och fram med popcornen för nu jääävlar :)




Såå, vart ska jag börja? Tro inte det kommer bli sammanhängande. För då känner ni inte min hjärna xD Men, 2013 är ett minne blott och 2014 ger nya möjligheter och chanser. Det som hände förra året lämnade jag 23:59 och 00:00 släppte ryggsäcken!

Förra året var både bra, dåligt, kaos, asroligt, spännande, katastrof. 


Pålle fick äntligen en NY vindruta efter mycket om och men. Dom stjärnorna skojade man inte väck. Och såklart lyckades jag charma grabbarna på besiktningen, ja, Pålle var också delaktig. Så vi fick blankt papper :D 

Fick också såna "måste göra" ideér i våras/somras. Nästan psykotiskt haha. Var TVUNGEN att köra, kolla läget, utforska och såklart BUSA. Så lilla Pålle har vart med om mycket :) Han har också fått nya aluminium fälgar som ska på till våren. Hade dock hellre velat ha kvar dom gamla, men liiide svårt med bara 3 ;) haha, den 4e fälgen ska hängas upp på väggen! Den fick sig en liten kyss i somras. Fett ledsen jag var då! Fan, min Pålle. Men men. JAg fixade han själv. Satte på ROSA ställbara sportdämpare oxå :)



Ehm, kärlek. Ja. Det har jag kommit fram till att det finns inte. Bevisa motsatsen isåfall! För om nån frågar mig vad kärlek är skulle jag säga: svek, lögner, löjligt, oseriöst, utnyttjad, lurad, fult spel and so on. För det är det enda jag fått uppleva. Ja, åsså såna som gör allt för att tro dom får ligga! HA, shame on you.

- Lärdom: Idioter finns det gott om. Den käftsmällen jag fick i somras kommer jag aldrig glömma. Tack! Verkligen, det fick mig att inse att hur reko nån än verkar så kan man inte lita på nån. Det tar tid att kunna lita på någon. Jag ångrar att jag berättade saker som ingen annan vet. Och ändå utnyttjade du det. Hade kunnat skriva mycket elakt för att visa hur jag kände. Men jag har lärt mig att se det positiva i saker istället för negativt. Och det är inte värt det. Taskigt psyke tror jag man har om man beter sig som du däremot :)


En veckas semester fick jag också på bortaplan! FAN vad skönt det var, med facit i hand jävligt välbehövligt med tanke på vad sommaren hade att erbjuda haha! Shit, så möd har jag inte jobbat sen mölle :P sjukt nice. Det blev mycket strandhäng med. DET var mysigt, kolla solnedgångar och sparka i sanden å bada fötterna. Hade aldrig gjort det innan, var också en sån måste grej jag ville göra. Så blev några gånger med sällskap å några utan. Så skönt att bara sitta där å lyssna på havet och vinden o bara rensa tankarna! 


Shit, får ju inte glömma att jag var på RELEASEPARTY med! HAHA, glömmer aldrig när jag vaknade på morgonen å mitt kiss var helt BRUNT. WTF, en liiiiiden baksmälla där, men fan så kul vi hade! :D Dock inga granna pågar. 90% var ju för fan långhåriga dessutom! örk


Jag klippte mig, en bra bit. Nu 4 månader senare är det lika långt igen :) 


Tog mig i kragen och gick till doktorn med min mage. Påbörjat utredning, lämnat prover o gjort ultraljud. Mina inre organ kunde bli fotomodeller sa doktorn. Det var ju skönt iallefall sen fått lite piller å småsten att festa på sålänge. Dock ingen höjdare då småstenen ska strös på fil å sväljas helt. Jag vet hur kossorna känner sig! Man sväljer, det kommer upp, man sväljer, det kommer upp å ja. Men det funkar. 


Min plan om att flytta hemifrån gick ju inte riktigt som planerat heller. Gör verkligen vad jag kan för att lyckas. Mår inte bra och fixar inte att bo hemma. Jag vill ta min häst och bo själv! Va vuxen och ha ett eget liv. Slippa ta andras skit, tvätt, disk, handling, matlagning. Bara ha mig själv att tänka på. Kul å va 26 å fortfarande bo hemma? Eh nej! Fett pinsamt och förnedrande om ni frågar mig. Men vad fan ska man göra? Jobben växer inte på träd precis. Även om jag har jobb är det bara på timmar och alltså ingen garanti att jg klarar bo själv. Jag vill ha ett papper på att jag är garanterad X antal timmar så jag med säkerhet VET att det går runt. Jag vill inte hamna i skiten med inkasso å fogden. Nej tack.


Så, nu är det nytt år, nya utmaningar och nya tag! Förra året tillhör det förflutna och inget att älta.

Detta året ska handla om att bryta mönster tänkte jag. Jag har köpt mig en crosstrainer! Eftersom min krånglande mage redan hjälpt mig på traven lite grann så va ja snäll å köpte en sån till mig själv i julklapp så jag kan träna å bränna mer tänkte jag :) Fick även en sån man gör smoothies i, så det ska jag också pröva tänkte jag.


Min dator är tillbaka! Helt återställd med ny hårddisk, den andra tålde inte high fives på tangentbordet ;) så måste lära mig kontrollera min ilska. Allt gick att rädda också, tack å lov! Köpte nytt batteri till min mobil o vipps! Så var den sig själv igen :) Jävlar vad det gamla batteriet va svullet! Konstigt.. men nu är det bytt :)


Vad gäller killar. Ja, jag har ju tänkt en hel del. Och verkligen, alla ja träffat har vart ljusahåriga med ljusa ögon. Så, dax å spana på nya bryt mönstret marknaden! Mörkhåriga får det bli! Haha, som om det skulle funka? Man måste prova :) Å nej, jag kommer inte bryta mönstret vad gäller hår! Jag verkligen hatar hår! Inget jävla skägg, ingen jävla muche, ingen jävla ryamatta på bröstet/ryggen heller. Å inga jävla hästasvansar eller långt hår. Det kan jag inte kalla å va kräsen. Resten skiter jag i ;) Jag tänker inte gå på fler nitar heller. Vill nån ha mig får dom acceptera att jag har ett liv, uppskatta mig, behandla mig som en prinsessa å inte va nån sneaky motherfucker! Så det så :)


Nu har ni fått en liten inblick i min hjärna. Det får räcka, annars bränner den xD

         

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av evilstone - 24 februari 2015 14:46


Glömde berätta att jag var på ica igår. Där träffade jag min blivande man! Jag vet han tänkte samma. Annars om jag ser han fler gånger ska jag fråga var han köper den fina rougen xD nä men allvarligt. Aldrig sett människan förr haha! Jag vet vad "han...

Av evilstone - 17 februari 2015 01:06

Det är sällan jag ber om något. Jag skulle önska där stod ett välkylt helrör, ett flak redbull och jordgubbar och choklad på mitt rum när jag kommer upp om en stund. Frillan hänger redan på trekvart och pyjamasen är på. Tack på förhand. Fuck off.  ...

Av evilstone - 13 februari 2015 01:14

Omg vad det fakking KLIAR på mej! Jag blir GALEN!    Folk måtte tro jag har löss, skabb och annan ohyra så som jag fnattar mej xD MEN det har jag alltså IKKE :)   Sitter här och smuttar på min c-vitamin, blåbär.. känner hur nästa förkylning tänke...

Av evilstone - 4 februari 2015 02:45


Tja! Klockan är mycket. Kan inte sova! Mycket som snurrar i huvudet. Har haft ff ikväll. Eller kanske pf. Pappafritt haha xD så har rockat loss här hemma å lagat ASgod mat! Säger bara OMG! Hade jag haft en dejt till den middan hade han friat direkt!...

Av evilstone - 3 februari 2015 01:46

I fredags gick där upp ett ljus för mig. Jag hade sån lust att berätta för HELASTE världen att jag vet vad som är fel på mej (ja, angående kärlek alltså)! HAHA xD för annars är där inget fel på mig ska ni veta! Förutom att jag ser ut som ett jävla ...

Ovido - Quiz & Flashcards